ჩინეთის მედია ინდუსტრიის შემოსავალი გაიზარდა 8.3%-ით და 3.15 ტრ
*წლიურ ანგარიშში ნათქვამია, რომ ხელოვნური ინტელექტი, ტექნიკური გადაფორმების სექტორი ინტერნეტის 78%-იანი შეღწევადობით
ჩინურმა მედიამ გამოაქვეყნა თავისი 2024 წლის ყოველწლიური ანგარიში, სადაც მოცემულია დეტალები, თუ როგორ წარიმართა ინდუსტრია და როგორი იქნებოდა მომავალი.
64 გვერდიანი დეტალური ანგარიში შეიცავდა ვრცელ კვლევით დაზვერვას, რომელიც ხელმძღვანელობს სექტორის სწრაფვას.
შემოსავლებიდან, ადამიანური შესაძლებლობებიდან, სამუშაო ძალიდან, ტექნიკური ადაპტაციის შიგთავსიდან და ფოკუსიდან გამომდინარე, სექტორი ჩინეთში, ერთ-ერთი ქვეყნის ძალიან აქტიური და ფართო მედია ინდუსტრიით, ფოკუსირებული წლის განმავლობაში განიცადა ზრდა და ნახტომი.
დოკუმენტი სახელწოდებით: ჩინეთის ახალი ამბების მედიის განვითარება, 2024 წ., ყოველწლიური ანგარიშები, რომელიც შედგენილია „მთლიანად ჩინეთის ჟურნალისტთა ასოციაციის (ACJA) მიერ, რათა ობიექტურად წარმოაჩინოს ჩინეთის ახალი ამბების მედია ინდუსტრიის სცენა სხვა ქვეყნებში პრესის პრაქტიკოსებისთვის“ 30 დეკემბერს გამოგვივიდა. 2024 წელი.
დოკუმენტში ხაზგასმულია, რომ მედია სექტორმა განიცადა ეკონომიკური ნახტომი შემოსავლების ზრდით 8.31%-ით და მთლიანი შემოსავალი 3.15 ტრილიონი RMB, ანუ დაახლოებით 500 მილიარდი აშშ დოლარია.
მოხსენებაში ასევე ხაზგასმულია, რომ ჩინეთის ინტერნეტის მოხმარების მოცულობამ მიაღწია 1,1 მილიარდ ადამიანს, რაც ოდნავ ნაკლებია აფრიკის მოსახლეობაზე. ეს მაჩვენებელი ასევე წარმოადგენს 7.42 მილიონით ზრდას 2023 წლის დეკემბრიდან 2024 წლის ივნისამდე შორის და მთლიანობაში 78 პროცენტით ეროვნული ინტერნეტის შეღწევადობა.
მედიის პრაქტიკასთან ტექნოლოგიების შეღწევადობისა და ადაპტაციის გამო, წლიურმა ანგარიშმა მიუთითა, რომ: ბოლო წლებში გენერაციული AI ხელმძღვანელობს ახალი ამბების კონტენტის წარმოების პარადიგმის ცვლილებას და განმეორებით აახლებს ჟურნალისტიკის და კომუნიკაციის ბიზნეს ფორმებს. ჩინეთის საინფორმაციო მედიის ინდუსტრია გადავიდა ციფრულ და ინტელექტუალურ ტექნოლოგიებთან ინტეგრაციის გაღრმავების ეტაპზე და გახდა უფრო მეტად მონაცემთა ორიენტირებული, ინტელექტუალური, ინტეგრირებული, პლატფორმაზე დაფუძნებული და სოციალიზებული. სრულყოფილად გაუმჯობესდა omni-media კომუნიკაციის სისტემის ეფექტურობა.
იმის გამო, რომ ჩინეთი არის გლობალური ძალაუფლება ICT ტრენდში, მისი მედია სექტორი არ არის გათავისუფლებული ტექნიკური ინოვაციების გატაცებისგან.
ტრადიციულიდან ახალ, ინტერნეტზე დაფუძნებულ სოციალურ მედიამდე და ხელოვნური ინტელექტის (AI) ადაპტაციით, თუნდაც რეპორტიორების, რედაქტორების, ახალი ამბების დამმუშავებლებისა და პროდიუსერების, და ინტეგრირებული მედიის ჩათვლით, ჩინეთის ახალი ამბების სექტორი ახალ წესრიგშია. .
მოხსენების თანახმად: ”ჩინეთის ინტერნეტ ინდუსტრიის სწრაფი განვითარებით, სხვადასხვა მედია ყველა დონეზე იყენებს ინტერნეტ პლატფორმებს მათი ხარისხისა და ეფექტურობის გასაუმჯობესებლად, ომნი-მედია კომუნიკაციის ეფექტის გასაზრდელად, წარმოებისა და მოხმარების სტრუქტურის და ფორმირების მიზნით. მათი მახასიათებლები „ბრენდის სვეტების + მახასიათებლების“ მეშვეობით, ხოლო ინდუსტრიის ზრდის გაძლიერებას AI ტექნოლოგიით. ინტერნეტის განვითარების შესახებ ჩინეთის 54-ე სტატისტიკური ანგარიშის მიხედვით, 2024 წლის ივნისის მდგომარეობით, ჩინეთში ინტერნეტის მომხმარებელთა რიცხვი 1,1 მილიარდს მიუახლოვდა, რაც 7,42 მილიონით გაიზარდა 2023 წლის 3 დეკემბერთან შედარებით, ხოლო ინტერნეტის შეღწევადობის დონემ მიაღწია 78,0%-ს. 2024 წლის მაისის მდგომარეობით, იყო 3,606 ინტერნეტ ახალი ამბების საინფორმაციო სერვისის ერთეული, რომლებიც უზრუნველყოფდნენ 14,228 ლიცენზირებულ სერვისს, მათ შორის 1,912 ინტერნეტ საიტი, 3,294 აპლიკაცია და 8,862 საჯარო ანგარიში.
გაზეთის ტირაჟი
დოკუმენტმა გამოავლინა, რომ „2023 წელს გაზეთებმა მთელს ჩინეთში დაბეჭდეს 26,01 მილიარდი ეგზემპლარი, რაც შეადგენს 69,37 მილიარდ დაბეჭდილ გვერდს; გამოწერის საერთო ღირებულება იყო 35,57 მილიარდი იუანი, გამოქვეყნებული 325,000 ნომერი და წლიური განაწილება 25,84 მილიარდი ეგზემპლარი.
2,168 გაზეთების გამომცემლობამ ერთობლივად გამოაქვეყნა 2,405 განსხვავებული გაზეთის სათაური, რომელიც სთავაზობდა კატეგორიების მრავალფეროვან სპექტრს, რომელიც მოიცავდა ეკონომიკურ, სოციალურ და კულტურულ განვითარების ყველა ასპექტს და აკმაყოფილებდა მკითხველთა მრავალმხრივ საჭიროებებს.
იყო 1599 ზოგადი გაზეთი, 109 სამაუწყებლო და სატელევიზიო გაზეთი და 697 საუნივერსიტეტო კამპუსის გაზეთი. ზოგად გაზეთებს შორის იყო 490 პარტიასთან დაკავშირებული გაზეთი, 318 რეგიონალური საქალაქო გაზეთი, როგორიცაა საღამოს გაზეთები და ურბანული გაზეთები, 585 სპეციალიზებული გაზეთი ისეთ თემებზე, როგორიცაა ეკონომიკა, მრეწველობა, სოფლის მეურნეობა, ჯანდაცვა, მაუწყებლობა და ხელოვნება, 71 ცხოვრების წესი და მომსახურება. – ორიენტირებული გაზეთები, რომლებიც აშუქებენ ჯანმრთელობას და მომხმარებელს.
რადიო და ტელევიზია
2023 წლის ბოლოსთვის 50 000-ზე მეტი დაწესებულება იყო, რომელიც ახორციელებდა რადიო, ტელევიზიასა და ონლაინ აუდიოვიზუალურ სერვისებს მთელი ქვეყნის მასშტაბით, მათ შორის 2521 რადიო და ტელემაუწყებლობის დაწესებულება. არსებობდა 2099 ქვეყნის დონის რადიო და სატელევიზიო სამაუწყებლო დაწესებულება (მათ შორის რადიო და ტელევიზია და ქვეყნის დონის კონვერგირებული მედია ცენტრები)
რადიო და სატელევიზიო პროგრამების წარმოება აგრძელებდა აყვავებას. 2023 წელს გამოვიდა 156 სატელევიზიო დრამა, 199 ონლაინ დრამა, 329 ონლაინ ფილმი, 507 ონლაინ მულტფილმი, 557 ძირითადი ონლაინ მოკლემეტრაჟიანი დრამა, 345 სატელევიზიო მულტფილმი და 4329 პროვინციული დონის სადგურების მიერ წარმოებული დოკუმენტური ფილმი.
„ჩინეთის აუდიოვიზუალური დიდი მონაცემების“ (CVB) სტატისტიკის მიხედვით, 2023 წელს ეროვნულ სატელიტურ არხებზე გადაიცემოდა 467 000 საათი სატელევიზიო გადაცემა, მათ შორის 65 000 საათი საინფორმაციო გადაცემა, რომლის საერთო აუდიტორიის მიღწევის მაჩვენებელი იყო 90.99% და საშუალო დღიური ყურება. ერთ ოჯახზე დრო იყო 44.2 წუთი, რაც ამტკიცებდა ყველაზე დიდ აუდიტორიას ყველა ტიპის პროგრამას შორის. 2023 წელს, მაღალი ხარისხის სატელევიზიო დრამები გაგრძელდა და მოიცავდა თემების ფართო სპექტრს, ჩინეთის მედია ჯგუფის (CMG) და ადგილობრივი სატელიტური ტელეკომპანიების მიერ გადაცემული 893 სატელევიზიო დრამა, წლიური მატება 1.6%-ით. წლიური მაუწყებლობის დრო 151,000 საათი, საერთო აუდიტორიის მიღწევის მაჩვენებელი 90,84%, და საშუალო დღიური ნახვის დრო 73,8 წუთი ოჯახზე.
მომსახურების ხარისხი
ქვეყნის მასშტაბით 285 მილიონი საკაბელო ტელევიზიისა და ინტერნეტ პროტოკოლის ტელევიზიის (IPTV) ტერმინალის თითქმის ყველა მომხმარებელს შეუძლია ახლა ჩართოს ტელევიზორი, რომ დაუყოვნებლივ უყუროს სრულ ეკრანზე პირდაპირ ეთერში. დატენვის პაკეტი განახევრებულია და დამუხტვის პროცესი უფრო გამარტივებულია გამჭვირვალე და უკეთ რეგულირდება. საკაბელო ტელევიზიის ქსელი გთავაზობთ “კლასიკას” უფასოდ. IPTV-მ და ზედმეტმა ტელევიზიამ (OTT TV) მნიშვნელოვნად გაზარდა მაღალი ხარისხის უფასო კონტენტი; საკაბელო ტელევიზიისა და IPTV-ის გაუქმებული ჩატვირთვის რეკლამა, რეგულირდება
შემოსავალი
მოხსენებიდან აშკარა იყო, რომ ციფრული დისკი სარგებლობს ჩინური მედიისთვის მრავალგანზომილებიანი გზებით, განსაკუთრებით შემოსავალი. „ჩინეთის მედია ინდუსტრიის მთლიანმა გამომუშავების ღირებულებამ 2023 წელს მიაღწია 3,15 ტრილიონ იუანს, რაც ასახავს 8,38%-იან ზრდას წლიურიდან. შემოსავლების ნაკადები გაზეთების, რადიოსა და სამაუწყებლო ინდუსტრიებში გადადიოდა ტრადიციული არხებიდან უფრო დივერსიფიცირებულ სტრუქტურაზე, რომელიც მოიცავს ციფრულ რეკლამას და შემოსავლის მრავალ წყაროს გამომუშავებას“, – ნათქვამია მან.
2023 წელს გაზეთების მთლიანმა შემოსავალმა ქვეყნის მასშტაბით შეადგინა 61,66 მილიარდი RMB, რომელიც მოიცავს 16,92 მილიარდ RMB რეკლამას, 21,81 მილიარდ RMB-ს ტირაჟიდან და 6,01 მილიარდ RMB-ს ახალი მედიის ოპერაციებიდან.
გაზეთების მთლიანმა მოგებამ მიაღწია 6.64 მილიარდ რუბლს, რაც 9.4%-ით გაიზარდა წინა წელთან შედარებით. ანგარიშის მიხედვით, სარეკლამო შემოსავლების წილი წინა წლის 38.5%-დან 35.6%-მდე შემცირდა, ახალი მედიის შემოსავლების წილი 23.6%-დან 18.6%-მდე შემცირდა, ტირაჟიდან შემოსავლის წილი კი 5.1 პროცენტული პუნქტით შემცირდა. ამის საპირისპიროდ, დივერსიფიცირებული ოპერაციებიდან შემოსავალმა შესამჩნევი ზრდა დაფიქსირდა, რაც 13.9%-დან 27%-მდე გაიზარდა.
რადიომა და ტელევიზიამ გააუმჯობესეს შემოსავალი
ეროვნული რადიო და სატელევიზიო მაუწყებლობის ინდუსტრიის შემოსავალი კვლავ იზრდებოდა. 2023 წელს, ეროვნული რადიოსა და ტელევიზიის და ონლაინ აუდიოვიზუალური ინდუსტრიის მთლიანმა შემოსავალმა შეადგინა 1,412 მილიარდი RMB, რაც 13,74%-ით მეტია წინა წელთან შედარებით; რადიო და სატელევიზიო მაუწყებლობისა და ონლაინ აუდიოვიზუალური ბიზნესის ფაქტობრივმა შემოსავალმა შეადგინა 1,221 მილიარდი RMB, 14,47%-ით მეტი. სარეკლამო შემოსავალი იყო RMB343,536 მილიარდი იუანი, 2,78%-ით მეტი.
საერთაშორისო გაცვლები და თანამშრომლობა
ინდუსტრიული ორგანიზაციები და კომპეტენტური ორგანოები აქტიურად უწყობდნენ ხელს საინფორმაციო მედიის პროფესიონალებს შორის საერთაშორისო გაცვლებს. ACJA-მ გამართა Belt and Road ჟურნალისტთა ფორუმი, ერთობლივი ინტერვიუები და ტრენინგები, ჩინეთი-CEEC ჟურნალისტების მრგვალი მაგიდა და ჩინეთი-მონღოლეთის მედია ფორუმი. მან მიიღო ათობით უცხოური პრესის დელეგაცია, რომლებიც ეწვივნენ ჩინეთს; მოაწყო ჩინეთის პრესის დელეგაციები რამდენიმე უცხო ქვეყნის მოსანახულებლად; და ხელი მოაწერა ურთიერთგაგების მემორანდუმს (MoU) პოლონეთის მედია ასოციაციასთან.
2023 წლიდან ჩინეთში სწრაფად განვითარდა უახლესი ტექნოლოგიები, როგორიცაა გენერაციული AI, რამაც გამოიწვია ლოკალიზებული დიდი ენის მოდელების (LLM) ტალღა. ჩინეთში აპლიკაციის AIGC პანორამა ანგარიშის მიხედვით, ჩინეთში გენერაციული AI აპლიკაციების ბაზრის ზომა, სავარაუდოდ, 2024 წელს 20 მილიარდ RMB-ს მიაღწევს და 2030 წლისთვის ტრილიონ იუანს გადააჭარბებს.
კვლევის შეყვანა
მოხსენებაში მითითებულია კვლევების მონაცემების დაყოფა და მიუთითებს, რომ ჩინეთის მთავარი მედია სულ უფრო მეტ ყურადღებას ამახვილებს და ინვესტიციებს აკეთებს AIGC სექტორში. პროფესიონალური და სპეციალიზებული ჩარჩოების მეშვეობით რესურსების ორგანიზებით და გაერთიანებით და მათი ვრცელი კინოს, ტელევიზიისა და მუსიკალური აქტივების გამოყენებით, ისინი იკვლევენ თანამშრომლობის დივერსიფიცირებულ მოდელებს, აერთიანებენ რესურსებს და ხელს უწყობენ AI ტექნოლოგიების ინტეგრირებულ გამოყენებას ტრადიციულ მედიაში.
სამუშაო ძალა
მიუხედავად იმისა, რომ ხელოვნური ინტელექტისა და სხვა ტექნოლოგიების შემოსევა მასიური და აბსოლუტური იყო ჩინურ მედია სექტორში, ინდუსტრიამ არ შეაფასა ადამიანური შესაძლებლობების ზრდისა და გაღრმავების ყოვლისმომცველი მნიშვნელობა. მისი მონაცემები ადამიანური რესურსებისა და პერსონალის ზრდის, წინსვლისა და გაფართოების შესახებ ხაზს უსვამს მის ცნობიერებას, რომ ადამიანები არიან ძრავა, რომელიც მოძრაობს პროცესებში.
მასში ნათქვამია, რომ: ”უმაღლესი განათლებული, პროფესიონალი და ციფრული ნიჭის მზარდი ჯგუფი კვლავ დომინირებს ინდუსტრიაში.”
2023 წელს, გაზეთების გამომცემლობამ დაიქირავა 184,000 მუშახელი, რაც უმნიშვნელოდ გაიზარდა ზედიზედ მესამე წელს 2021 და 2022 წლების შემდეგ, საშუალოდ 78.9 ადამიანი თითო გაზეთში, წლიური ზრდა 2.3%.