ეკონომიკა

ალანია ჟურნალისტების თვალით

ალანია უბრალოდ ხმელთაშუა ზღვის კურორტი არ არის. ეს არის ქალაქი, სადაც ისტორია უძველესი ციხესიმაგრის ქვებით მეტყველებს, ხოლო თანამედროვეობა აისახება მისი ახალი საკონფერენციო დარბაზების ბრწყინვალებაში, სადაც გლობალურ საკითხებს განიხილავენ და ურთიერთგაგების გზებს ეძებენ.

ჟურნალისტთა გლობალური საბჭოს (GCJ) მეხუთე მედია სემინარის მონაწილეებისთვის ალანია ფორუმის ადგილზე მეტს წარმოადგენდა – ის შთაგონების წყაროდ, სტუმართმოყვარეობისა და ღია დიალოგის სიმბოლოდ იქცა.41 ქვეყნის ჟურნალისტებმა გაგვიზიარეს თავიანთი შთაბეჭდილებები ქალაქის შესახებ, სადაც მზე წელიწადში 300 დღეზე მეტხანს ანათებს და ზღვაზე ყოველი მზის ამოსვლა ახალი საუბრის დაწყების მოწვევას ჰგავს – გულწრფელად და საზღვრების გარეშე.

„ალანია მინიატურული თურქეთია: თბილი, გულწრფელი და წინდახედული“, – აღნიშნა ფორუმის ერთ-ერთმა მონაწილემ. „აქ გრძნობ, რომ ჟურნალისტიკა მხოლოდ პროფესია კი არა, მისიაა – დააკავშიროს ადამიანები, როგორც ზღვა აკავშირებს ნაპირებს“, – დასძინა ქართველმა ჟურნალისტმა ლიკა ჟორჟოლიანმა.

პანელებისა და დისკუსიების გარდა, სტუმრებს შესაძლებლობა ჰქონდათ, გაცნობოდნენ რეგიონის მდიდარ კულტურას.ალანიის ციხესიმაგრეში გასეირნებამ, უძველესი კიზილ-ყულეს (წითელი კოშკის) ხედებმა და პორტის მონახულებამ, სადაც საღამოს შუქები წყალზე აირეკლება, მონაწილეებს ისეთი შეგრძნება დაუტოვა, რომ ეს ქალაქი საკუთარ თავთან ჰარმონიაში ცხოვრობს. ჟურნალისტებმა აღნიშნეს, რომ ალანიას განსაკუთრებული ენერგია აქვს – ის საუბარს, იდეების გაცვლას და გულწრფელ დისკუსიებს უწყობს ხელს.

აქ ადვილია დაივიწყო ფორმალობები და იგრძნო თავი დიდი საერთაშორისო საზოგადოების ნაწილად, სადაც ყველას ერთი და იგივე მიზანი აქვს: თქვას სიმართლე და გააძლიეროს ურთიერთგაგება ხალხებს შორის. სემინარის მრავალი მონაწილისთვის ალანია ნამდვილი გამოცხადება იყო – ქალაქი, სადაც ზღვა ხვდება მთებს, ტრადიცია ხვდება ინოვაციას და სიტყვა „დიალოგი“ ნაკლებად ჟღერს როგორც სლოგანს და უფრო მეტად ცხოვრების ბუნებრივ ნაწილს ჰგავს. მეხუთე KGK მედია სემინარმა ჟურნალისტებს არა მხოლოდ პროფესიული, არამედ ადამიანური გამოცდილებაც შესთავაზა – თბილი, გულწრფელი, პატივისცემითა და შთაგონებით სავსე.ალანია აძლიერებს თურქეთის, როგორც საერთაშორისო მედია დიალოგის ცენტრის იმიჯს: სადაც ტრადიცია ხვდება თანამედროვეობას, კულტურა ხვდება ტექნოლოგიას და თავად ქალაქი ხდება გახსნილობისა და სტუმართმოყვარეობის სიმბოლო, რაც ადასტურებს თურქეთის შესაძლებლობას, გააერთიანოს ჟურნალისტები მთელი მსოფლიოდან გამოცდილების, ცოდნისა და იდეების გასაზიარებლად.

კომენტარის დატოვება

თქვენი ელფოსტის მისამართი გამოქვეყნებული არ იყო. აუცილებელი ველები მონიშნულია *